Corona-protocol voor de clubavonden van sc Assen

Nota Bene: Training op woensdagmiddag

Iedere woensdagmiddag, met uitzondering van de vakanties, kunnen onze jeugdleden van 14:30 tot 16:30 training volgen met de Stappenmethode. In het eerste deel van de middag vindt de training plaats, daarna kunnen na een korte pauze partijen worden gespeeld, waarvoor ook een ranglijst wordt bijgehouden.

Interne jeugdcompetities

Elke vrijdagavond is er Interne Jeugdcompetitie van 19.00 tot 20.00 uur. Meestal spelen we twee partijen van 15 minuten p.p.p.p. (per persoon per partij); op de laatste vrijdag van de maand (of als dat een vakantie is, de vrijdag daarvoor) spelen we één partij van 30 minuten p.p.p.p. waarbij noteren verplicht is. Voor de indeling en puntentelling van deze competities gebruiken we, net als de senioren, het laddersysteem. Verder spelen we op de eerste clubavond van het nieuwe kalenderjaar het snelschaakkampioenschap.
Om op tijd te kunnen beginnen, is het handig als iedereen op tijd aanwezig is. Mocht het je niet lukken om voor 18:55 te komen, bel of WhatsApp dan de jeugdleider (06-45946158, WhatsApp heeft voorkeur)!

Uitslagen en standen 2023-2024

Woensdagmiddag: NotaBene-competitie
Vrijdagavond: Interne jeugdcompetitie30-minuten-competitie

Het laddersysteem werkt zo:

• Iedereen begint met 50 punten;
  • Voor een overwinning krijg je 5 punten;
  • Als je oneven bent of een externe wedstrijd speelt, krijg je 4 punten;
  • Voor een remise krijg je 3 punten;
  • Als je afwezig bent, krijg je 2 punten (maximaal 10 keer in de interne competitie, of 3 keer in de 30-minuten-competitie);
  • Voor een nederlaag krijg je 1 punt;
  • Als je voor de 11de (interne competitie) of vierde (30-minuten-competitie) keer, of vaker afwezig bent krijg je helaas geen punten.