Externe competitie

De schaakclub Assen is bij de Koninklijke Nederlandse Schaakbond en de Noordelijke Schaakbond aangesloten. Dit heeft tot gevolg dat wij meespelen in de externe competities en bekercompetities van beide bonden. De KNSB-competitie wordt op zaterdagen afgewerkt, de NOSBO-competitie wordt doordeweeks gespeeld op de clubavond van het thuisspelende team. In het seizoen 2023-2024 spelen wij in de KNSB-competitie met drie, en in de NOSBO-competitie met twee teams, en komen we ook uit in de bekercompetities van beide bonden:

Verder organiseert de KNSB een competitie voor jeugdteams in vier categorieën (A/B, C, D en E), die in het najaar op een centrale locatie wordt afgewerkt. De categorieën A/B en C spelen acht ronden in vier dagen, de D- en E-categorie spelen eerst een halve finale, gevolgd door een finaledag. In de A/B-categorie en de C-categorie kunnen teams zich vrij inschrijven, de overige categorieën plaatsen zich via de regionale voorronden voor de landelijke competitie. In het seizoen 2022-2023 kwam Schaakclub Assen uit in de Meesterklasse A.

Resultaten uit eerdere seizoenen zijn hier te bekijken: KNSB-competitieNOSBO-competitieKNSB-jeugdcompetitie