Seizoen 2016-2017: alle kampioenen op een rijtje

Nu het interne clubseizoen ten einde is, is het weer hoog tijd om de kampioenen te feliciteren!

Senioren

Nu Ivo niet meer bij onze club speelt, was de verwachting dat de strijd helemaal open zou liggen, maar al vrij snel werd duidelijk dat Pieter de nieuwe clubkampioen zou worden. Hij kwam na 7 ronden aan de leiding, nam direct afstand van de rest van het veld, stond in 21 partijen slechts vier remises af, en had in de eindstand ruim 3 winstpartijen voorsprong! Als tweede eindigde Gertjan, en Jesper bevestigde zijn progressie dit seizoen met een mooie derde plaats. Jesper won ook met grote voorsprong het B-klassement, voor Abedin en nieuwkomer Nanning.

De rapidcompetitie werd wederom op de laatste vier clubavonden afgewerkt, en werd ditmaal een prooi voor Rieks, die net als Pieter in de interne competitie meteen een gat sloeg en slechts vier halfjes inleverde. Gertjan werd ook hier tweede, en Pieter moest genoegen nemen met plaats 3.

Jeugd

De strijd om de jeugdclubtitel draaide uit op een race tussen Jaël en Lyne. Bij het ingaan van de laatste ronde had Jaël een minieme voorsprong, maar Lyne kon nog kampioen worden als ze de laatste onderlinge partij zou winnen. Dat lukte haar overtuigend, en dus is Lyne de nieuwe jeugdclubkampioen, en bij mijn weten is ze ook het eerste meisje dat daarin slaagt! Jaël werd uiteraard wel tweede, en na nog een spannende strijd wist Arjan de derde plaats voor zich op te eisen. In de 30-minuten-competitie was Jaël wel de sterkste; Lyne stond twee halfjes meer af en eindigde als tweede, en Daniël, die ook uitgeroepen werd tot aspirantenkampioen, wist hier de derde plaats te veroveren.

Jaël en Lyne speelden dit seizoen ook regelmatig bij de senioren mee. Dat ging met name Jaël goed af; hij haalde in 26 partijen 7 overwinningen en 9 remises binnen. Lyne had het wat zwaarder, maar wist toch in 18 partijen 4 keer te winnen (waaronder een knappe overwinning op een speler van Assen 2!) en 3 keer remise te spelen. Ook Daniël speelde aan het einde van het seizoen een keer mee, en boekte een verdienstelijke remise.

Alle prijswinnaars nogmaals van harte gefeliciteerd, en tot volgend seizoen!

Eindstand interne competitieEindstand rapidcompetitie
Eindstand interne jeugdcompetitieEindstand 30-minuten-competitie