Assen 1 wint eerste NOSBO-competitiewedstrijd!

Na bijna 2 jaar zonder NOSBO-competitie zijn we eindelijk weer begonnen! We namen het op tegen Hoogeveen. Beide teams misten een aantal spelers en dit betekende een flink aantal invallers. Op rating waren we hierdoor flink sterker.

Als eerste won Sjoerd op bord 8. In het Siciliaans bracht hij een standaardoffer, uit een partij uit 1979. Zijn tegenstander reageerde niet goed en SJoerd won een goede partij.

Tjapko op bord 1 wist ook een punt toe te voegen. Nadat zijn tegenstander in de opening een tempo verspeelde met Lc1-Lg5-Ld2 wist hij snel een pion te winnen, de stelling rustig uit te bouwen en een keurige overwinning te boeken.

Als derde won ik op bord 4 mijn partij. Na 11 zetten had ik een toren gewonnen en uiteindelijk was het op de 45e zet mat.

Geon was als vierde klaar. Op bord 2 speelde hij een keurige offerpartij, de zwarte koning kon het centrum niet uit en mat was het gevolg.

Maarten wist vervolgens op bord 3 het winnende halfje binnen te brengen. Een rustige partij met kleine kansjes voor beide partijen. Remise leek de meest logische uitslag.

Op bord 6 debuteerde Jael, en helaas liep dit niet goed af. Een klein zetje gemist in de opening en met een stuk minder was er geen stunt meer mogelijk.

Vervolgens wist Hans op bord 5 nog een halfje aan het totaal toe te voegen, in een partij waarin beide spelers hun tijd goed wisten te gebruiken.

De laatste overwinning was van Martin op bord 7: na pionwinst wist hij de partij rustig uit te schuiven.

Een mooie 6-2 overwinning, en aanstaande vrijdag volgt de volgende wedstrijd tegen Groningen!