Asser jeugd in Den Bosch en Ten Boer

Twee jeugdevenementen op één dag, wat kies je dan? Voor mij als teamleider van ons C-team was die keuze zaterdag 4 oktober niet moeilijk: gewoon mee naar Den Bosch! Daar werd in de ochtendronde verloren van het niet al te sterke Almere, maar ’s middags werd dat helemaal goedgemaakt door een knappe overwinning op De Toren Arnhem, waardoor onze jongens halverwege de competitie de vijfde plaats bekleden!

Wisselvallige tweede speeldag C-team

Het evenement dat ik door mijn verplichtingen in het zuiden des lands moest missen, was het eerste Grand-Prix-toernooi van het seizoen, en ook dit jaar was dat de Grand Prix van Ten Boer. Gelukkig hebben ze daar een uitstekende organisatie die nog geen twee dagen na het toernooi al een verslag plaatst, dus kan ik toch nog wat scorebordjournalistiek bedrijven!

In totaal zes Assenaren deden mee in Ten Boer. Lyne speelde in groep C, maar had haar dag niet en verloor al haar partijen. Volgende keer beter! Tristan speelde een groep lager, maar kon daar als hoogste ratinghouder ook niet echt potten breken: 2,5 uit 7 en een zesde plaats. In groep G treffen we de eerste van vier nieuwe leden aan, en die had zijn dag duidelijk wel: Jaël Wierenga won al zijn partijen, en mocht aan het einde van de prijsuitreiking één van de twee leiderstruien aantrekken! Tenslotte in groep H de andere drie nieuwelingen, van wie we twee al kennen van vorig seizoen (net als Jaël trouwens). Frank Nijmeijer deed het van hen het best; op onderling resultaat tweede met 6 uit 7! Helemaal onderaan eindigde helaas Yinte Blommestijn met 1 uit 7, maar de echte nieuweling, Adriaen van Helden, deed het prima: in de interne nog niet succesvol, maar nu met 2,5 uit 7 een zeer verdienstelijke zesde plaats!

Conclusie na één Grand Prix: we zijn weer een paar talenten rijker op de club, en alle voorwaarden zijn aanwezig om er opnieuw een succesvol seizoen van te maken!

Uitslagen (NOSBO)