Opnieuw zware middag KNSB-teams, Assen 2 en 3 gedegradeerd

Net als drie weken geleden moesten alls drie onze KNSB-teams gistermiddag zand happen… Assen 1 moest zonder Ivo en Tjapko op bezoek bij het sterke Veenendaal, en dat bleek een te zware opgave: een ruime 6 – 2 nederlaag was het gevolg, en daarmee is het team afgezakt naar plaats 5. Assen 2 speelde in Arnhem prima tegen ASV 2, kreeg ook kansen, maar verloor uiteindelijk toch met 6 – 2 en is daarmee nu officieel gedegradeerd. Ook Assen 3 kon de laatste strohalm niet grijpen, al kwam het team in en tegen Borne nog heel dichtbij: ondanks een groot ratingnadeel ging de wedstrijd slechts met het kleinste verschil verloren. Een matchpunt in de vierde ronde tegen Hoogeveen 2 (in plaats van de nipte nederlaag die geleden werd) was voldoende geweest voor handhaving, maar het mocht niet zo zijn.

Uitslagen: Assen 1Assen 2Assen 3