KNSB-competitie: eindelijk overwinning voor Assen 3!

Gisteren (11 februari) werd de KNSB-competitie hervat met wisselende resultaten voor onze teams. Assen 1 hield zijn titelkansen in leven door een gedegen 2½ – 5½ uitoverwinning op de Spassky’s, maar omdat koploper en favoriet Groninger Combinatie 2 ook won staan zij op pole position voor het kampioenschap en is Assen 1 afhankelijk van een misstap van GC2. Een uitgebreid verslag van de wedstrijd van Assen 1 zal ongetwijfeld volgen! Assen 2 moest met enkele invallers op bezoek bij HSP/Veendam, en kon het daar niet bolwerken: 6 – 2 verlies, en daardoor wordt de strijd tegen degradatie nu wel heel lastig, met een uitwedstrijd tegen de huizenhoge favoriet ASV 2 nog voor de boeg… Met Assen 3 ging het daarentegen stukken beter, al zullen ook zij waarschijnlijk volgend seizoen een treetje moeten afdalen; de uitwedstrijd tegen ESG 2 werd in een 3 – 5 overwinning omgezet.

Uitslagen: Assen 1Assen 2Assen 3