Speel- en trainingsschema jeugd

Het speel- en trainingsschema van de jeugd is ook vastgesteld, en is hier te bekijken.

Interne competitie

De interne competitie zal in 3 periodes van ieder 12 clubavonden worden gespeeld; op iedere clubavond worden 2 partijen gespeeld met een bedenktijd van 15 minuten per persoon per partij. De 3 periodewinnaars, plus degene die naast hen over alle partijen de meeste punten heeft verzameld, spelen daarna een vierkamp om het clubkampioenschap; het speeltempo is dan 30 minuten p.p.p.p., en noteren is verplicht. De anderen zijn die avonden uiteraard ook welkom om partijen te spelen!

Training

Ook dit seizoen zal Schaakclub Assen trainingen organiseren voor Stap 5, en als er belangstelling is, ook voor Stap 6.

Stap 5

De trainingen van Stap 5 zullen op de clubavonden plaatsvinden; 16 lessen in totaal, gevolgd door een proefexamen en een examen. Ook zal aan het begin van het seizoen een herexamen worden georganiseerd voor degenen die vorig seizoen het examen niet hebben gehaald.

Stap 6

Voor Stap 6 zal geen groepstraining worden georganiseerd. De leerlingen krijgen allen een instructieboek en een opgavenboek, en werken dat zelfstandig door; ongeveer eens per maand (op afspraak) zal de voortgang worden bekeken.

Externe jeugdcompetitie

Naast het AB-team, zal ook het D-team komend seizoen in de landelijke Meesterklasse uitkomen. De speeldagen van het D-team staan in het speelschema vermeld (steeds de zaterdag na de clubavond waar de speeldag staat vermeld!). Ook willen we weer aan de NOSBO-jeugdcompetitie meedoen; in ieder geval met een C-team, maar als het kan ook met een (nieuw) D-team.